کفش کمل

انتخاب شیک پوشان

کفش کمل

انتخاب شیک پوشان

کفش کمل

تاریخچه
نزدیک به پنج هزار سال پیش، مصریها چیزهایی شبیه کفش ساخته بودند. البته بهتر است به آنها بگوییم پوشینه پا، نه کفش. از کفشهای مصری های قدیم می شود طرز زندگی و طبقات اجتماعی در آن زمان را فهمید. تمدن ایران، یونان و رم پوشینه های دیگری درست کردند که نشان دهنده طبقه اجتماعی فرد و میزان قدرت او بود. نام بسیاری از این پوشینه ها هنوز هم استفاده می شود، مثل سندلیوم که الان به آن صندل می گویند. در قرن چهارم و پنجم میلادی امپراتوری روم به بیزانس منتقل شد. کم کم تفکرات مسیحی روی کفشها تاثیر گذاشت چون مسیحی ها اعتقاد داشتند کفش باید کاملاً پوشاننده باشد به همین دلیل کفشها در مغرب زمین ازحالت صندل به شکل روبسته درآمد.

در قرن دهم و دوازدهم میلادی، اروپایی ها در جریان جنگهای صلیبی از علم و دانش مسلمانان حتی برای کفشهایشان استفاده کردند . در قرن چهاردهم، با پیشرفت صنایع، آرام آرام پارچه و چرم دباغی شده نازک وارد کفش سازی شد. بسیاری قرن چهاردهم را قرن آغاز مد می نامند.

اواخر قرن چهاردهم هم کفشهای نوک تیز مد شد. مردم به هر زحمتی که بود پنج تا انگشتشان را در پنجه های نوک تیز می کردند تا ثابت کنند چقدر با شخصیت هستند. شروع این مد از هلند بود؛ جایی که عذاب شست پا و پا درد را برای مردم قرن چهارده میلادی به ارمغان آورد....
تا به امروز که کفش کمل امیدوار است تا با بکارگیری بهترین کارها و آخرین طرح های ساخته شده بامد روز وبهره گیری از بهترین کارهای دیگر مارک ها بتواند خدمت رسانی متفاوتی به همشریان وهموطنان عزیز ارائه نماید.
آدرس فروشگاه:
یاسوج.خیابان فردوسی.بین هجرت 2و3.پاساژ حجازی پور.کفش کمل
camel shoes

فلسفه پوشیدن کفشهای پاشنه بلند چیست؟

يكشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۴۴ ب.ظ

تقلید غیر عقلانی و غرب زدگی در جامعه ما را چندین بار در مقالات مختلف بیان کرده بودم اما نکته ای که چند روزی ذهنم را بخود مشغول کرده من را واداشته که دوباره یک مطلب در این زمینه اما بر روی مصداقی خاص بنویسم.
مصرف گرایی که از جمله برداشت های متقن ایرانیان از فرهنگ سرمایه داری و مادیگرای غرب است باعث شده هر روز مدلی نو و جنس جدیدی در بازار ببینیم و بازار های ما مملو از جمعیت شود بدون اینکه بدانیم آیا نیاز به این محصول داریم یا که نه؟ یا اینکه جنسی که در حال حاضر داریم از آن استفاده می کنیم واقعا بلا استفاده است یا اینکه هوس ما باعث خرید محصولی جدید شده است.
این موضوع را وقتی در بحث پوشاک دنبال می کنی می بینی که سالانه بیش از چندین بار برای خرید لباس و پوشاک به بازار می روی و محصولاتی کاملا هم کارکرد را از مدل های مختلف در کمد منزل انبار می کنیم. یکی از این پوشاک نیز کفش است. بحث من اینجا مصرف گرایی در این زمینه نیست بلکه اینها مقدمه ای بود برای این قسمت که آیا ما از مدل هایی که مصرف می کنیم اطلاع داریم یا اینکه چون ماهواره آن را تبلیغ کرده و یا در بازار جنس غالب شده اقدام به خرید می کنیم؟

کفش های پاشنه بلند از کجا آمد؟


شاید در خانواده همه ما این موضوع شایع باشد حالا کمتر و یا بیشتر! وقتی زنان خانواده برای خرید کفش به بازار می روند اولین گزینه های مد نظرشان کفشهای پاشنه بلند است اما اصلا نمی دانند که فلسفه پوشیدن این مدل کفش چیست؟ در کجا استفاده می شده؟ و یا چه امراضی دارد؟
در اواخر سال های 1840 و 1850 پاشنه ها به چکمه ها اضافه شدند، اما نشانه خوش پوشی زنان از لحاظ کفش، پوشیدن کفش ضخیم انگلیسی در هنگام روز، کفش چرمی که با بند و مادگی یا دکمه بسته می شد و یا کفش چرم، پارچه ای در هنگام عصر بوده است و کفش پاشنه بلند کاربرد دیگری داشته که در دهه 70 و 60 به بعد این کاربرد حکم رسمی می یابد. کفشهای پاشنه بلند برای فرم دادن به بدن برای روسپیان بوده است که در کاواره ها بدن فروشی می کردند و در حال حاضر هم پوشیدن این کفش ها نشانه همین فعالیت در کشورهای غربی است. این در حالی است که زنان جامعه ما بدون اطلاع از این امر همواره انتخاب اولشان کفش های پاشنه بلند است. جالب اینجاست که در آن زمان در آمریکا بدلیل امراضی که این کفشها دارد_جلوتر به آن می پردازم_به جز کاواره ها زنان در جاهای عمومی از کفشهای راحتی استفاده می کردند اما زنان جامعه ما با مشقت بخاطر فخر فروشی با این کفشها در خیابان راه می روند.

حتی جان فیسک اندیشمند انسانگرای غربی نیز در این خصوص می گوید:
"پوشیدن کفش پاشنه بلند توسط زنان باعث می شود که هنگام راه رفتن و ایستادن بخشی از بدن آنان برجسته شود که برای مردان جاذبه جنسی ایجاد کند. بنابراین زنان خود را در نظر مردان به صورت یک شیء جنسی جذاب در می آورند و در اختیار آنان قرار می دهند. همچنین پوشیدن کفش پاشنه بلند، آنها را از لحاظ فعالیت و نیروی جسمانی محدود می کند و به صورت خود ساخته در تولید فرهنگ مرد سالانه سهیم می شوند چرا که با محدود کردن خود ضعف و ناتوانی خود را نمایانگر می کنند و فعالیت های مردانه را بیشتر نشان می دهند."کفش پاشنه بلند
  • mohammad jafari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی