کفش کمل

انتخاب شیک پوشان

کفش کمل

انتخاب شیک پوشان

کفش کمل

تاریخچه
نزدیک به پنج هزار سال پیش، مصریها چیزهایی شبیه کفش ساخته بودند. البته بهتر است به آنها بگوییم پوشینه پا، نه کفش. از کفشهای مصری های قدیم می شود طرز زندگی و طبقات اجتماعی در آن زمان را فهمید. تمدن ایران، یونان و رم پوشینه های دیگری درست کردند که نشان دهنده طبقه اجتماعی فرد و میزان قدرت او بود. نام بسیاری از این پوشینه ها هنوز هم استفاده می شود، مثل سندلیوم که الان به آن صندل می گویند. در قرن چهارم و پنجم میلادی امپراتوری روم به بیزانس منتقل شد. کم کم تفکرات مسیحی روی کفشها تاثیر گذاشت چون مسیحی ها اعتقاد داشتند کفش باید کاملاً پوشاننده باشد به همین دلیل کفشها در مغرب زمین ازحالت صندل به شکل روبسته درآمد.

در قرن دهم و دوازدهم میلادی، اروپایی ها در جریان جنگهای صلیبی از علم و دانش مسلمانان حتی برای کفشهایشان استفاده کردند . در قرن چهاردهم، با پیشرفت صنایع، آرام آرام پارچه و چرم دباغی شده نازک وارد کفش سازی شد. بسیاری قرن چهاردهم را قرن آغاز مد می نامند.

اواخر قرن چهاردهم هم کفشهای نوک تیز مد شد. مردم به هر زحمتی که بود پنج تا انگشتشان را در پنجه های نوک تیز می کردند تا ثابت کنند چقدر با شخصیت هستند. شروع این مد از هلند بود؛ جایی که عذاب شست پا و پا درد را برای مردم قرن چهارده میلادی به ارمغان آورد....
تا به امروز که کفش کمل امیدوار است تا با بکارگیری بهترین کارها و آخرین طرح های ساخته شده بامد روز وبهره گیری از بهترین کارهای دیگر مارک ها بتواند خدمت رسانی متفاوتی به همشریان وهموطنان عزیز ارائه نماید.
آدرس فروشگاه:
یاسوج.خیابان فردوسی.بین هجرت 2و3.پاساژ حجازی پور.کفش کمل
camel shoes

اسکناس‌ها موجب انتقال کچلی می‌شوند

پنجشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۵۰ ب.ظ
متخصص قارچ شناسی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اسکناس‌های کثیف می‌توانند موجب انتقال بیماری کچلی شوند.
عوامل میکروبی اعم از ویروس‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها با چسپیدن به جرم‌های غیرقابل پاک شدن، بر روی اسکناس قرار می‌گیرند و با توجه به اینکه طول عمر این جرم های میکروبی متغیر است ممکن است عمرشان از چند ساعت تا چندماه و سال طول بکشد.

وی افزود : قارچ‌ها معمولاً دارای طول عمر بیشتری نسبت به سایر عوامل میکروبی هستند به خصوص اگر اسپور قارچ بر روی وسایل و اجسام قابل رد و بدل کردن و عمومی همچون دسته کلید، دستگیره‌ها، نرده ها و سایر اسناد همچون پول قرار گرفته باشد تا سالها بر روی آنها باقیمانده و در مورد قارچ‌های پوستی یا درماتوفیت‌‌ها درصورت تماس با پوست افراد دیگر، ایجاد بیماری پوستی به خصوص بیماری پوستی کچلی می‌کنند.

این متخصص قارچ شناسی تصریح کرد: این دسته از بیماری‌ها مسری بوده و با قرارگرفتن بر سطوح مختلف همچون اسکناس به پوست افراد سالم منتقل می‌شود که این مشکل در اماکن عمومی همچون آرایشگاه‌ها، هتل‌ها و استخرها نیز وجود دارد اما پول به دلیل رد و بدل شدن زیاد احتمال گرفتاری بیشتری را ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: قارچ‌های مسری در خط اول انتقال توسط پول هستند که در این میان احتمال انتقال قارچ‌های کچلی که دارای اشکال مختلف است، به مراتب بیشتر است که به شکل غیر مستقیم و با انتقال از طریق انواع اجسام به ویژه اسکناس شیوع می‌یابند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه ده ها گونه عامل بیماری پوستی وجود دارد علائم بیماری قارچ‌های پوستی از اشکال خفیف به شکل شوره مختصر تا قرمزی، تورم و التهابات چرکی و بسته به اینکه کدام قسمت بدن را مبتلا می کند، متغیر است.

میکائیلی تاکید کرد: که 65 تا 70 درصد عفونت های قارچی را در کشورهایی غیر از کشورهای توسعه یافته کچلی تشکیل می‌دهند که علت اصلی آن توجه نکردن به موارد بهداشتی است.

وی با اشاره به نامناسب بودن نگهداری اسکناس ها که باعث آلودگی می شود، طریقه صحیح نگهداری اسکناس به صورت تا نخورده و در کیف، قرار ندادن اسکناس‌ها بر روی میز ، عدم تماس دست مرطوب با اسکناس به دلیل سهولت بیشتر انتقال را از راه‌های جلوگیری از ابتل به این بیماری برشمرد.

میکاییلی گفت: درصورت شست و شوی دست‌ها چندساعت پس از آلودگی‌‌های قارچی می توان از تشکیل جرم های قارچی و کلنی سازی قارچ‌ها جلوگیری کرد.
  • mohammad jafari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی